Գիտաժողով. երկրորդ օր
Ապրիլի 17-ին Հայկական պետական մանկավարժական համալսարանում
հիմնադրման 90-ամյակի շրջանակում անցկացվող` «Փոխակերպվող հասարակության
զարգացման տեսական և
գործնական հիմնախնդիրներ» (փիլիսոփայական և հոգեբանական տեսանկյուններ)
թեմայով աննախադեպ միջազգային գիտաժողովի մասնաճյուղերը շարունակեցին
իրենց աշխատանքները: Հոգեբանության ոլորտի 4-րդ մասնաճյուղի աշխատանքներն անցկացվեց գիտական գրադարանի հումանիտար գրականության ընթերցասրահում նույն`«Փոխակերպվող հասարակության սոցիալ-հիմնախնդիրները» թեմայով: 4-րդ
մասնաճյուղի աշխատանքները ղեկավարում էին ՀՊՄՀ-ի կրթության հոգեբանության և
սոցիոլոգիայի ֆակուլտետի դեկան, հոգեբանական գիտությունների դոկտոր,
պրոֆեսոր Սրբուհի Գևորգյանը, ԵՊՀ-ի կիրառական հոգեբանության ամբիոնի վարիչ,
մանկավարժական գիտությունների դոկտոր Գայանե Շահվերդյանը, «Ուրարտու»
համալսարանի ռեկտոր,հոգեբանական գիտությունների թեկնածու,պրոֆեսոր Սեդրակ
Սեդրակյանը, Հայ-ռուսական (սլավոնական) համալսարնի հոգեբանության ամբիոնի
վարիչ, հոգեբանական գիտությունների դոկտոր Ասյա Բերբերյանը և ՀՊՄՀ-ի
հոգեբանության տեսության և պատմության ամբիոնի վարիչ, հոգեբանական
գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Մելս Մկրտումյանը: Օրվա
առաջին զեկույցը ներկայացրեց Զարգացման և կիրառական հոգաբանության ամբիոնի
դեցենտ Վահան Սարգսյանը: Թեման`«Միջմշակութային մանկավարժության կրթության
և կոմպետենցիաների զարգացման ուսումնառողների պրակտիկայի հոգեբանական
հիմնախնդիրներն» էր: Զեկույցում ներկայացվեց 21-րդ
դարում կոգնիտիվ-տեղեկատվական աշխարհում կրթության մարտահրավերների
դիմակայման հոգեբանական ուղիների որոնման անհրաժեշտությունը, հոգեբանական
հետազոտությունների որակական և քանակական մոտեցումների համատեղման և
հասարակական գործընթացների հոգեբանական ուսումնասիրության
անհրաժեշտությունը: «Ինտերիորիզացված հանիբալիզմ»
թեմայով զեկուցեց սեկցիայի համանախագահողներից`ԵՊՀ-ի կիրառական
հոգեբանության ամբիոնի վարիչ, մանկավարժական գիտությունների դոկտոր Գայանե
Շահվերդյանը: Զեկույցի հիմնական առանցքը հատկապես վերջին քսան տարում ներմուծված գաղափարն էր`«գլոբալիզացիան»: Զեկուցողը
հետաքրքրական համարեց այն, որ առանց ղեկավարի, առանց վերջինիս խմբին
ներգրավվելու և առանց գաղափարական հիմնավորումների, գլոբալիզացիայի
գործընթացները փոխանցվում են մարդու ենթագիտակցականից դեպի
գիտակցականը`դարձնելով մարդուն մասսայական մշակույթի կրողը: ՀՊՄՀ
կրթության հոգեբանության և սոցիոլոգիայի ֆակուլտետի հոգեբանության
տեսության և պատմության ամբիոնի վարիչ, հոգեբանական գիտությունների դոկտոր,
պրոֆեսոր Մելս Մկրտումյանը և ՀՊՄՀ կրթության հոգեբանության և սոցիոլոգիայի
ֆակուլտետի զարգացման և կիրառական հոգեբանության ամբիոնի դասախոս,
հոգեբանական գիտությունների թեկնածու Լիլիթ Մկրտումյանը ներկայացրեցին
«Փոխակերպվող հասարակությունը որպես սոցիալական տագնապալիության միջավայր և
նրա սոցիալ-հոգեբանական ազդեցությունը մարդկանց վրա» թեմայով զեկույցը: Զեկուցման
մեջ քննարկվեց փոխակերպվող հասարակության հիմնախնդիրները և նրա
սոցիալ-հոգեբանական, տնտեսական ազդեցությունը մարդկանց կենսագործունեության
վրա: Քննարկվեցին նաև անձի վարքային, արժեքային կողմնորոշիչների
փոփոխության հոգեբանական մեխանիզմները: 4-րդ
մասնաճյուղի աշխատանքներում զեկույցներով հանդես եկան նաև ՀՊՄՀ-ի կրթության
հոգեբանության և սոցիոլոգիայի ֆակուլտետեի դեկան, հոգեբանական
գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Սրբուհի Գևորգյանը, ՀՊՄՀ-ի հոգեբանության
տեսության և պատմության ամբիոնի վարիչ, հոգեբանական գիտությունների դոկտոր,
պրոֆեսոր Մելս Մկրտումյանը, ՀՊՄՀ-ի զարգացման և կիրառական հոգեբանության
ամբիոնի պրոֆեսոր, բանասիարական գտությունների դոկտոր Կոնստանտին
Դանիելյանը, ԵՊՀ-ի հոգեբանության տեսության և պատմության ամբիոնի դոցենտ
Սեյրան Ամիրյանը և այլք: 5-րդ մասնաճյուղի աշխատաքներն ընթացան «Փոխակերպվող հասարակությունը և կիրառական հոգեբանության խնդիրները» խորագրով: Մխիրթար
Հերացու անվան ԵՊԲՀ-ի դոցենտ, բժիշկ, գիտությունների դոկտոր Արմեն
Սողոյանը ներկայացրեց «Հոգեբուժական ծառայությունն անցումային շրջանում»
թեմայով զեկույցը: Վերջինս ներկայացրեց անցումային
շրջանում գտնվող երկրների, այդ թվում` Հայաստանի տնտեսական
դժվարությունների ազդեցությունը խոցելի խմբերի, այդ թվում նաև հոգեկան
խանգարումներ ունեցողների վրա: Մեծ հետաքրքրություն
առաջացրեց նաև ՀՊՄՀ-ի գիտահետազոտական կենտրոնի տնօրեն, հոգեբանական
գիտությունների թեկնածու, դոցենտ, սուիցիդոլոգ Կամո Վարդանյանի «Աուտոդեստրուկտիվ հակումների տարբեր դրսևորումները, որպես փոխակերպվող հասարակության բնութագրիչ» թեմայով զեկույցը: Նա
զեկույցի ընթացքում, հենվելով ՀՀ զինվորական դատախազությունում և
կայազորների զինվորական դատախազություններում առկա փաստերի հիման վրա
ներկայացրեց իր կողմից 2000-2005թթ-ին ՀՀ ԶՈՒ ուսումնասիրված
աուտոդեստրուկտիվ դեպքերի հոգեբանական առանձնահատկությունները: Զեկուցումներով
հանդես եկան նաև ՀՊՄՀ Սկզբնական կրթության ֆակուլտետի դեկան մանկավարժական
գիտությունների թեկնածու, հոգեբանության դոցենտ Հեղինե Խաչատրյանը,
Ֆիզիկական կուլտուրային հայկական պետական ինստիտուտի մանկավարժության և
հոգեբանության ամբիոնի վարիչ, հոգեբանական գիտությունների թեկնածու, դոցենտ
Հարություն Բաբայանը, ԵՊՀ-ի ընդհանուր հոգեբանության ամբիոնի վարիչ,
հոգեբանական գիտությունների դոկտոր, պրոֆեսոր Հրանտ Ավանեսյանը և այլք: Ներկայացված երկու մասնաճյուղերում էլ զեկույցներն ընթացան բուռն քննարկումներով` հարց ու պատասխանի տեսքով: |